Fórum o anime a ostatních tématech
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Fórum o anime a ostatních tématech

Forum o všech anime seriálů,bereme i jiná témata
 
PříjemGalleryLatest imagesHledatRegistracePřihlášení

 

 Něco o nintendo Wii

Goto down 
AutorZpráva
Dave
Super Moderator
Super Moderator
Dave


Poeet p?íspivku : 320
Registration date : 02. 09. 08

Něco o nintendo Wii Empty
PříspěvekPředmět: Něco o nintendo Wii   Něco o nintendo Wii Icon_minitime4th September 2008, 21:52

Wii (má asociovat anglické slovo „We“ – tedy „my“) je pátou videoherní stolní konzolí vydanou Nintendem. Dříve byla známa pod jménem Projekt Revolution, po E3 2006 už jen Nintendo Wii. Wii jedním z účastníků souboje konzolí 7. generace. Jejími protivníky jsou Xbox 360 od Microsoftu a PlayStation 3 od Sony. Konkurence se snažila jít cestou vyššího a vyššího výkonu, na rozdíl od nich ale jde Wii jinou cestou a zlepšeným ovládáním pomocí takzvaného ovladače Wii Remote, který reaguje s objekty jak namířením na obrazovku, tak pohybem ve volném prostoru – a to ve všech osách (dopředu/dozadu, nahoru/dolu, doprava/doleva). Důležitá je i služba WiiConnect24, která umožňuje bez zásahu uživatele stahovat emaily, updaty a další.

Wii (tehdy ještě pod názvem Revolution) bylo poprvé ohlášeno na E3 2004, první bližší detaily ale byly oznámeny až na E3 2005. Na Tokyo Game Show 2005 Satoru Iwata poprvé předvedl prototyp ovladače. Na E3 2006 došlo k přejmenování na Wii a Nintendo slavilo s konzolí první velký úspěch, když se Wii stala největším hitem výstavy a strhlo veškerou pozornost na sebe. 8. prosince 2006 už byla konzole dostupná na všech klíčových trzích.

Oznámení produktu

V roce 2006, 14. září Nintendo oznámilo, kdy bude v jednotlivých částech světa nová konzole Wii k dispozici, zároveň byly oznámeny i ceny titulů, konzolí i příslušenství. Plány Nintenda byly prodat do konce fiskálního roku 6 milionů (z toho zhruba 4 miliony do konce kalendářního roku) jednotek Wii a 16 milionů her, software. Nakonec šlo vše mnohem lépe – Wii se prodávalo naprosto úžasně a ještě na začátku května 2007 je Wii nedostatkovým zbožím. Mohli jsme se setkat se situacemi, kdy v amerických obchodech bylo vše naopak proti původním očekáváním a konkurenční Playstation 3 ležela v regálech, kdežto Wii je téměř nesehnatelná. To vše způsobilo, že Nintendo muselo zvýšit svůj odhadovaný zisk o zhruba 200 milionů dolarů. V kombinaci se skvělými prodeji Nintenda DS se rok 2006 bezesporu stal tím nejlepším v dosavadní historii Nintenda.

Zahájení prodeje

* Severní a Jižní Amerika – 19. listopadu 2006
* Japonsko – 2. prosince 2006
* Austrálie, Itálie, Španělsko – 7. prosince 2006
* Evropa (zbytek)+ Rusko 8. prosince 2006

Pro všechny tři hlavní regiony bylo nachystáno zhruba jeden milion konzolí do konce roku 2006. Kromě problémů s dodávkami systému panoval značný nedostatek ovladačů a to zejména přídavné části jménem Nunchaku. Pro ČR bylo k dispozici zhruba kolem 1000 kusů. Situace zde byla podobná jako všude jinde ve světě – konzole mizela z pultů rychlostí blesku. Oficiální cena stanovená českým distributorem – společností Conquest Entertainment byla 7990,-. Ve světe byly ceny stanoveny na 249 dolarů resp. euro. V balení dostanete konzoli Nintendo Wii, ovladač Wii Remote, druhou část ovladače Nunchaku, 2 tužkové AA baterie, kabely pro připojení k TV a napájecí kabel, stojánek na konzoli a Sensor Bar. A konečně i hru Wii Sports (neplatí pro Japonsko) a příslušné manuály.

Hardware

Design

Nintendo Wii je rozměrově nejmenší z konzolí sedmé generace. S rozměry 44mm výška, 157mm šířka, a 215,4mm hloubka, což je zhruba velikost 3 standardních obalů od DVD na sobě. Váží 1.2 kilogramu. V balení je také plastový stojánek, který umožňuje postavit konzoli vertikálně. Na přední straně je štěrbinová DVD mechanika pro Wii a GameCube hry. Mechanika je modře podsvícená. Při zapnutí konzole tak na půl vteřiny problikne, jinak začne svítit ve chvíli, kdy máte nepřečtenou zprávu ve WiiConnect24. Pod bílým krytem je slot pro SD kartu a tlačítka na synchronizaci s ovladači. Poslední, co zbývá, je tlačítko na zapnutí – svítí červeně (vypnuto), zeleně (zapnuto) a oranžově (stand-by režim, ale konzole připojena internetu) – a tlačítko na vysunutí disku. Z horní strany (pod krytem) jsou čtyři sloty pro ovladače GameCube a dva sloty pro paměťové karty GameCube. Na zadní straně jsou umístěny všechny porty – pro připojení zdroje, propojení s TV, pro připojení Sensor Baru a dva USB porty.

Co se týče hardware, tak je jen o něco výkonnější než předchozí stolní konzole od Nintenda – Nintendo GameCube. Procesor pohánějící konzoli je CPU navržené společností IBM, kódové označení má Broadway. Grafickým procesorem je Hollywood od společnosti ATI. Paměť 88 MB GDDR3 s 512 interní paměti NAND flash určené k ukládání stavu her, zpráv, her z Virtual Console atd. Posledním důležitým komponentem je zabudované Wi-Fi , které umožňuje připojení k Internetu, ale i propojení s Nintendem DS.

Jednotlivé komponenty

Disková mechanika je určena pouze pro disky s hrami s kapacitou až 4,7GB dat. Dále pak Gamucube disky (mechanika příjmá bez problému i tyto, menší disky). Vámi vypálené disky na konzoli bohužel nepustíte, stejně tak konzole neumí ani DVD disky s filmy a dokonce ani Audio CD.
Nintendo slibuje alternativní verzi konzole, která bude podporovat přehrávání DVD pomocí softwarového přehrávače od firmy Sonic. Údajně upgrade firmware současné verze, nebude stačit.

* SD slot dovoluje používat SD karty (případně miniSD, nebo microSD s příslušným adaptérem) až do kapacity 2GB, na internetu jsou nicméně komentáře o možnosti použít i 4 GB verze SD. Z karty můžete pouštět fotky, videa nebo přehrávat MP3 či AAC, dle verze nainstalovaného firmware. Na kartu je možno ukládat pozice z her a zálohovat hry z Virtual Console (u nejstarších verzí je třeba pro tuto funkci nejprve nahrát update firmware).
* Sensor Bar je 20cm dlouhý plastový kvádr, na jehož koncích je umístěno vždy 5 LED Diod. Sensor Bar se podle možností umísťuje nad a nebo pod televizní obrazovku. Poté funguje pro určení pozice míření ovladačem Wii Remote na obrazovku.
* USB porty se v tuto chvíli dají využít k připojení externí klávesnice, ale i k propojení speciálních komponentů (například mikrofonu ve hře Boogie).

Ovladače

* Wii Remote je hlavním ovládacím prvkem konzole, má podobu televizního ovladače a reaguje na pohyb ve všech osách. V menu a ve hrách se s ním ovládá mířením na obrazovku
* Nunchaku je druhou částí ovladače, s WiiMote se připojuje pomocí krátkého kabelu, používá se u složitějších her, zejména například pro chození (je na něm analogová páčka), akcelerometr, né však kamera jako u Wiimote
* Classic Controler jde o další rozšíření WiiMote - je určený ke hraní starších her - a to jak GameCube, tak Virtual Console
* Wii Zapper Plastový nástavec pro Wii Remote a Nunchuku. Výsledný tvar je jako pistole, podpora bude u her jako Resident Evil: Umbrella Chronicles, Medal of Honor: Heroes 2 atd.
* Wii Fit Board Speciální podložka nutná ke hraní hry Wii Fit
* Wii Wheel plastový odlitek ve tvaru volantu, dovnitř se vsadí WiiRemote, měl by být součástí hry Mario Kart Wii
* Wii Speak citlivý mikrofon, lze s ním komunikovat například ve hře Animal Crossing: City Folk

Důležité vlastnosti

Wii channels

Wii Channels v podstatě tvoří jak menu, tak operační systém Nintenda Wii. V základu jsou k dispozici tyto kanály:

* Disc Channel – určený k přehrávání herních disků
* Mii Channel – určený k tvorbě avatarů – neboli postaviček Mii
* Photo Channel – určený k prohlížení a úpravě fotek.

Postupně přibyly tyto další kanály:

* Wii Shop Channel – určený k nákupu software a her z Virtual Console, nových kanálů a titulů WiiWare
* Forecast Channel – umožňuje prohlížení počasí po celé zeměkouli, ČR je zatím podporována jen v omezené míře
* Internet Channel – webový prohlížeč Opera, upravený pro Wii
* News Channel – Je kanál s elektronickým zpravodajstvím (v angličtině) (je v provozu od 27. ledna 2008)
* Everobody Votes Channel - zde jsou ankety, ve kterých je možné hlasovat, dozvídat se výsledky a také tipovat, která odpověď padne nejčastěji
* Mii Contest Channel - kanál určený k výměně Mii a vytváření Mii podle předlohy (např. Ludvík XVI), atd.
* Nintendo Channel - kanál plný videí týkajících se Wii a DS a demoverzí her určených (zatím) pouze pro Nintendo DS

Zpětná kompatibilita

Nintendo Wii dovoluje hrát hry v podstatě ze všech Nintendo konzolí. Přes Virtual Console můžete hrát hry pro konzole NES, SNES, N64, ale také TurboGrafx-16, Sega Mega Drive, MSX, NEO GEO a Commodore 64. Plná podpora je pro GameCube hry. Proto jsou přímo na konzoli 4 sloty pro GameCube ovladače a 2 sloty na Memory Karty. Pokud není starší ovladač k dispozici a uživatel přesto chce GameCube hry hrát, může použít Classic Controler, který se připojuje k Wii Remote. Originalní GameCube Memory karta je nutná, protože ukládání do interní paměti není podporováno.

Spolupráce s Nintendem DS

Díky Wi-Fi přítomné jak ve Wii, tak v DS, bude v dalších firmware možno obě konzole propojit. Toto spojení by mělo umožňovat například stahování DS demoverzí do Wii a poté přenést do Wii. Další možností by měla být možnost využívat mikrofonu a dotykového displeje DS. A do třetice by měla být možnost spolupráce některých her stejně jako to bylo možné mezi GameCube a Game Boyem Advance. Například rozšíření obsahu v jednotlivých hrách po propojení konzolí, nebo použití DS jako malé mapy pro Wii hry. Takovou spolupráci by měly umožňovat například Pokémon Battle Revolution (Wii) a Pokémon Diamond/Pearl (DS)

Rodičovský zámek

Jako první konzole vůbec Nintendo Wii umožňuje kontrolu hraných her rodiči. V nastavení se rodič může nastavit věkové omezení a konzoli zamknout. Wii poté odmítne pustit hráče do hry s vyšším věkovým ratingem, než který je nastavený. Každá hra má věkový rating určený přímo na disku, kontrolu tedy – pokud dítě nezjistí heslo k systému – není možno obejít. Podporovány jsou tyto systémy hodnocení her : BBFC, CERO, ESRB, OFLC, OFLC (NZ), PEGI, USK.

Online podpora

Díky integrovanému Wi-Fi rozhraní, potažmo USB, je možno připojit Nintendo Wii k internetu. Wi-Fi podporuje šifrování v podobě WEP, WPA (TKIP/RC4) a WPA2 (CCMP/AES).

Z online možností je důležité automatické updatování firmware (lze odmítnout), díky kterému může Nintendo pravidelně vydávat opravu starších verzí a postupně konzoli optimalizovat, nebo přidávat nové vlastnosti. První chyba ve firmware byla objevena na začátku roku 2006 a ihned byla vydána nová záplata tak, aby se do Wii nemohl nikdo nepovolaný nalogovat.

Každá Wii konzole má svůj tzv. Friend code, díky kterému si jednotliví uživatelé mohou posílat zprávy a obrázky. Kdo má zájem, může si na svojí Wii přesměrovat emaily. Wii má plnou podporu externí USB klávesnice, takže psaní je komfortní. Internet využívají i jednotlivé kanály jako – Shop Channel, Internet Channel, Forecast Channel, News Channel a Nintendo Channel.

Již existuje mnoho her podporujících mutliplayer skrz internetové připojení. Jedná se například o tituly Mario Football, Battalion Wars 2, MarioKart Wii, Super Smash Bros. Brawl nebo Medal of Honor: Heroes 2. Podle dostupných informací by mělo být možné vytvořit síť pro hraní i mezi dvěma konzolemi, které budou vzájemně v dosahu WiFi, bez toho aby musely být připojeny k internetu.

20. května 2008 byla spuštěna služba WiiWare. V jejím rámci lze stahovat originální herní hříčky z internetu přímo do konzole. Jde o jednoduší hry, které stojí od 500 do 1500 Wii bodů. V den spuštění bylo v Evropě na výběr z následujících her: LostWinds, TV Show King, Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King, Dr. Mario & Germ Buster, Star Soldier R a Toki Tori.

Technické parametry

Nintendo samotné zveřejnilo jen několik z hardwarových specifikací o Wii, ale některé z nich se dostaly k novinářům, ostatní zjistili zvídaví čtenáři. Časem snad budou k dispozici i kompletní oficiální specifikace.

Procesory

* CPU: Procesor typu PowerPC, vyrobený 90 nm CMOS procesem, taktovaný na frekvenci 729* MHz
* GPU: grafický procesor ATI s kódovým označením „Hollywood“ vyrobený 90 nm procesem, taktovaný na frekvenci 243* MHz

Paměti

* 88 MB operační paměti, z toho:
o 24 MB „interní“ 1T-SRAM určených pro grafiku
o 64 MB „externí“ klasické GDDR3 SDRAM paměti
* 3 MB paměti pro textury GPU

Porty a ostatní rozšíření:

* Možnost připojení 4 Wii remote (připojené bezdrátově přes Bluetooth)
* Slot na SD karty
* Sensor Bar port
* Port pro připojení příslušenství na spodní části Wii Remote
* Porty pro připojení Nintendo GameCube ovladače (4x)
* Sloty na Nintendo GameCube memory kartu (2x)
* Mitsumi DWM-W004 WiFi 802.11b integrovaný bezdrátový modul
* USB 2.0 porty (2x)
o Kompatibilní s přídavným USB 2.0 → Ethernet LAN adaptérem

Vestavěný rodičovský zámek na systémy:

* BBFC, CERO, ESRB, OFLC, OFLC (NZ), PEGI, USK

Paměť:

* 512 MB vestavěné NAND flash paměti
o Rozšiřitelné pomocí SD paměťových karet, podporovány jsou do velikosti 2 GB
* Nintendo GameCube paměťové karty (pouze pro ukládání stavů her z GameCube)
* Disková mechanika, která čte 8 cm GameCube optické disky a 12 cm Wii optické disky
* Mask ROM od firmy Macronix

Video

* Rozlišení 480p (PAL/NTSC) nebo 576i (PAL/SECAM), standardně 4:3 a 16:9 širokúhle
* Component (včetně progresivního řádkování), RGB SCART (pouze pro PAL), S-Video (pouze NTSC), kompozitní výstup, CINCH nebo D-Terminal

Audio

* Hlavní: Stereo - podpora formátu Dolby Pro Logic II
* WiiMote: Vestavěný reproduktor

* Frekvence procesorů nebyly potvrzeny Nintendem, IBM ani ATI.
Návrat nahoru Goto down
http://console.forum.st
 
Něco o nintendo Wii
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» Nintendo DS Lite

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Fórum o anime a ostatních tématech :: Vše o konzolích a PC :: Nintendo :: Nintendo Wii-
Přejdi na: